Andreas Salomonsson!

Salomonsson's Straff: 66 000 för rattfyllan tidigare i vår!



Modostjärnan har fått straffet för rattfyllan

En böteslapp på 66 000 kronor.

Det blev Modostjärnan Andreas Salomonssons straff för rattfyllan tidigare i vår.

- Jag har gjort bort mig, det är inget att hymla om men nu vill jag gå vidare, säger han.

I slutet av april tidigare i år stoppades elitseriestjärnan Andreas Salomonsson av polis.

35-åringen hade varit på fest under fredagskvällen och stoppades tidigt på lördagsmorgonen.

Nykterhetstestet visade på 0,9 promille - gränsen för rattfylla går vid 0,2 promille - och Salomonsson blev omedelbart av med körkortet.

Straffet: 66 000

Nu har också straffet fastställts. Modostjärnan tvingas betala 66 000 kronor i böter för rattfyllan.

- Jag har gjort bort mig, det är inget att hymla om men nu vill jag gå vidare. Det är klart att den här perioden inte har varit rolig, säger Salomonsson till www.timanders.blogg.se

- Självklart önskar jag att jag hade haft det här ogjort, men det går inte. Jag skulle inte ha kört den där morgonen, det var dåligt och klantigt. Men jag vill inte älta det här, utan bara gå vidare.

Salomonsson är en av flera elitseriespelare som varit inblandade i rattfyllor det senaste året. Djurgårdens Fredrik Bremberg, Frölundas Ronnie Sundin och Modos Oscar Steen har också stoppats av polis och åkt fast i nykterhetstestet.          /// GABBE!


Taget från Aftonbladet :P


Kommentarer
Postat av: Eckan

Ajj då!

2009-07-03 @ 22:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0