Wargh får Modokompis med sig till Ryssland!!


Tommy Wargh.

Tommy Wargh





De svenska hockey-spelarna fortsätter att emigrera till Ryssland.

En av de mer oväntade är Marcus Högström som går från Modos juniorlag till Molot Perm i andradivisionen.

- Jag måste ta chansen. Går det inte kan jag flytta hem, säger Högström.

Högström har inte ens spelat en enda elitseriematch ännu. Men blev ändå kontaktad av Molot Perm i våras.

Samma Perm som i veckan gjorde klart med Högströms Modokompis Tommy Wargh.

- Det är ganska skönt. Vi känner varandra och jag vill att nån svensk ska följa med, säger Högström som skrivit på för en säsong och åker över till Perm om en vecka.

Hur går det med språket?

- Det går lite grann. Jag försöker men det är svårt med uttalet. Men jag har några böcker som jag ska läsa i.XD !!!

//Ewe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0