Hoppas jag får träna med Modo

"Foppa" satsar vidare mot ny comeback


Peter Forsberg blev mållös även i andra matchen med Icebreakers.

Men han spelade alla tre perioder och nu fortsätter satsningen på en ny comeback.

- Ja, nu är det bara att åka hem och vara på is så mycket som möjligt. Jag hoppas jag får träna med Modo den här gången också, säger han.



Det blev 10-6 även i andra matchen här i Rödovre.

Totalt tjugo mål av Foppas Icebreakers, men inte ett enda av honom själv trots massor av chanser och frilägen.

- Men det märks att jag inte spelat match på väldigt länge, säger han.

- Det känns i kroppen.

Men foten känns fortfarande okay?

- Ja, men det hade jag räknat med att den skulle göra. Det gör den alltid i början. Det är senare problemen brukar komma smygande. Det är det jag måste testa nu. Jag tänker inte göra en ny comeback utan att jag känner mig hundra procent redo. Speciellt efter allt strul som varit sensate gångerna.

Så det blir ingen comeback redan till säsongstart?

- Nej, jag tänker inte ens på när det kan bli.

NHL eller Modo och elitserien igen?

- Jag tänker inte säga något om det. Det är fortfarande långt borta och det kanske inte ens blir något spel.

Synd i så fall, för Foppa såg sannerligen spelsugen ut här i Danmark.

Bäckström målade

De mötte hemmalaget Rödovre Mighty Bulls i kväl och Nicklas Bäckström och Samuel Påhlsson gjorde två mål var i en match där de svenska NHL-stjärnorna var illa ute i första perioden.

Redan efter 1.47 hade danskarna gjort 2.-0 efter lika många skott på Michal Zajkowski..

Danskarna tog den här matchen på betydligt större allvar än det danska All Star-laget gjorde igår, men de svenska NHL-stjärnorna skruvade upp tempot i andra perioden.

Då hängde inte danskarna med.



//Gabbe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0