''Foppa'' följer med Modo till Schweiz

Stjärnan allt närmare riktig comeback: "Det här var inget som jag planerat"                               Peter Forsberg följer med Modo på träningsläger.

Peter Forsberg, 36, kommer allt närmare en comeback.

När Modo i dag åker på träningsläger till Schweiz finns han med i truppen.

- Det här var inget som jag planerat utan vi tog ett snabbt beslut, säger Foppa till www.timanders.blogg.se

De efterhängsna fotproblemen har gjort att Peter Forsberg varit nära att ge upp flera gånger.

Men inför kommande säsong ger han hockeykarrirären ett sista försök.

Med i truppen

- Vi har gjort en grej med foten som jag testar men funkar det inte nu så lägger jag av, har han tidigare sagt.

Med en knapp månads träning i kroppen verkar Forsberg, som enligt uppgifter till Sportbladet sett pigg ut under senaste ispassen, fortfarande hoppfull om en comeback.

När Modo i dag reser till Zürich finns han med i truppen.

- Modo har ju en del skador och behöver folk och då tänkte jag att jag kunde ställa upp, säger den som vanligt lågmälde Forsberg till ÖA.

- Foten brukar alltid vara bra i början på säsongen, sedan krånglar det. Nu har det känns hyfsat och jag hoppas i alla fall kunna spela de två första matcherna i Schweiz. Sedan har de ju en placeringarmatch och då får jag väl vila då det gäller något.


OS-plats öppen

Förbundskapten Bengt-Åke Gustafsson sa häromdagen att han håller en plats öppen för Peter Forsberg till OS i februari.

Något som Forsberg inte funderat särskilt mycket över.

- Jag tänker inte på OS. Nu ska jag spela ett par vänskapsmatcher, längre än så tänker jag inte.

MODOS SPELSCHEMA

Torsdag: Servette.

Fredag: Hannover.

Lördag: Placeringsmatch.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0